OnAir – informasjon for utstillere

Innlogging

Du vil motta lenke og innloggingsinformasjon til OnAir (vår virtuelle konferanseportal) på e-post. Vi anbefaler at du logger inn og setter opp din profil så tidlig som mulig og før konferansen starter. Her vil du også finne en kort introduksjonsvideo som viser portalens muligheter og funksjonalitet.

Om du ikke har mottatt link til NOKIOS OnAIR konferanseportal – ta kontak på e-post: nokios@videre.ntnu.no

Forberedelser

Som utstiller må du forholde deg både til «Utstillerportalen» og til «Konferanseportalen OnAir».

Brosjyrer og beskrivende tekst om ditt foretak må lastes opp via «Utstillerportalen» for å bli tilgjengelig på din virtuelle stand i «konferanseportalen OnAir». Så sørg for at dette er gjort i god tid før konferansen.

I selve gjennomføringen av konferansen er det bare «konferanseportalen OnAir» som brukes.

Etter at du har logget inn og satt opp din profil vil du komme til hovedbildet i konferanseportalen. Her vil du på venstre side finne programmet/tidslinjen. På høyre side finner du utstilling og «møteplassen». På utstilling skal du ha knappen «Min virtuelle stand» (når du er logget inn som utstiller). Klikk på knappen for å gå til din stand.

Gjør deg kjent med brukergrensesnittet i god tid før konferansen starter.

OnAir - hovedbilde

Din virtuelle stand

I venstre kolonne er det satt av plass til videokonferanse
I høyre kolonne finner du:

1: Kø
Her ser du listen over konferansedeltakere som venter på å møte dere.

2: I møter
Dersom dere er flere som bemanner deres stand, kan du her se om det er andre møter som pågår.

3: Team chat
Dette er en chat som kun er synlig for dere som bemanner den virtuelle utstillingsplassen. Publikum vil ikke kunne se hva dere skriver her.

4: Administrere FAQ
Dersom det er kjente spørsmål dere forventer, kan dere på forhånd legge inn spørsmål og svar her. Disse blir tilgjengelige som en FAQ på deres virtuelle stand.

5: Brosjyrer
Sjekk at deres brosjyrer og videoer er på plass, så de er tilgjengelig for publikum når konferansen starter. Husk at brosjyrer og videoer må lastes opp via «Utstillerportalen»
(ikke via konferanseportalen).

6: Last ned møteopptak
Enkelt og greit, her kan du laste ned opptak av møter. Denne funksjonen vil bare virke dersom begge parter samtykker til lagring.

OnAir - brukergrensesnitt virtuell stand

Tips til gjennomføringen

  • Pass på tidspunktene for pauser/»Besøk utstillerne» i programmet, slik at du er tilstede når deltakere vil ha kontakt.
  • Lukk unødvendige programmer på PC´en din. Dette vil frigi prosessorkraft, som vil føre til en bedre bilde/lydopplevelse i ditt videomøte. Typiske programmer som stjeler mye kraft er «Spotify» (og andre streamingtjenester), samt koblinger mot diverse skytjenester «Dropbox» eller lignende.
  • Stabilt nettverk er viktig, så kablet nettverk anbefales.
  • Google Chrome som nettleser fungerer best for den virtuelle konferanseplatformen.
  • Hodetelefoner med mikrofon gir best lyd.
  • Bakgrunn og lys i rommet er viktig å tenke over. Ha det ryddig rundt deg og unngå sterkt bakgrunnslys, ha heller ansiktet mot et vindu istedenfor at vinduet er bak deg.
  • Plasser kameraet ditt korrekt. Den optimale plasseringen er at kameraet er i høyde med nesa/øynene dine.
  • Sørg for at du ikke har radio/musikk i bakgrunnen, eller andre forstyrrende lydkilder.

Skal du holde utstillerseminar?

Alle utstillerseminar blir gjennomført på torsdag den 22.oktober og de som har bestilt utstillerseminar har 30 minutter hver til disposisjon. Utstillerseminaret sendes inn til utstilleransvarlig på epost som en mp4-fil eller som en link til youtube senest innen 13.oktober kl.12:00. Vi anbefaler at selve opptaket varer i maks 25 minutt slik at det er 5 minutter igjen til å svare på eventuelle spørsmål i chat fra deltagerne.