Teknisk

Orakler: Oppgaver før konferansen

  • Kartlegg utstyrsbehov – noteres i oversikt i Teams.
  • Kartlegg ønsket bordsoppsett på kurs/workshops tirsdag.
  • Etterspør kjøreplan som viser taletid til hver enkelt, slik at det kan settes opp på nedtellingsklokke i rom.
  • Sett alltid kurs-/ws/sesjonsansvarlig i kopifeltet når dere sender ut epost til bidragsyterne. Sett NOKIOS 20xx – kursnr/wsnr/sesjonsnr i emnefeltet slik at det er lett å forstå hvilken programpost det refereres til.
  • For sesjoner: Lage PPT med sesjonstittel (bakgrunnsbilde) som vises på lerret før oppstart. (se mal i lenker nederst på siden).
  • Be dem laste opp presentasjoner i NOKIOS 2025 presentasjoner. Presentasjonene følges opp av tekniker/crew.
  • Be dem navngi filen med programpost_fornavn_etternavn. (Eksempel: sesjon1a_mona_skaret.pptx).
  • Hvis noen gjør endringer i sin presentasjon etter at de har lastet opp filen, kan de laste opp ny på samme sted. Merk den da med versjonsnummer.

Orakler under kurs og workshops (tirsdag):

  • Det vil ikke være ett fast orakel per rom til teknisk bistand under kurs og workshops.
  • Ved behov for bistand kan foredragsholderne ta kontakt med orakelkoordinator i sekretariatet.
  • Pass på deltakerne fyller opp alle sitteplassene slik at alle får plass. Sjekk at det er vann og glass til foredragsholderne.
  • Sett ut ekstra stoler hvis det er behov for det.

Romoppsett og utstyr under kurs og workshops (tirsdag):

  • Foredragsholderne må ta med egen PC til kurs og workshops på tirsdag.
  • Innmeldt romoppsett (gruppebord/klasserom/kino) og rigges av hotellet.
  • Mikrofoner leveres av hotellet, og evt. fra Trondheim Lyd ved behov.
  • Annet innmeldt utstyr som for eksempel post-its, tusjer og penner koordineres av orakelkoordinatorer. Oraklene har ansvar for å ta med dette til rommene.

Teknikere og orakler under konferansen (onsdag-torsdag):

Plenumssal/sesjonsrom 1:

  • 1 lydtekniker og 1 lystekniker fra Trondheim Lyd
  • 1 tekniker for avvikling av presentasjoner i plenum (Trondheim Lyd)
  • 1-2 fra Trondheim Lyd for streaming/opptak
  • 1 orakel for bøylemik og håndholdt mik.
  • 2 orakler til scenerigg (dvs. møbler på og av scenen)

Sesjonsrom 2 (Cosmos 3AB) og 3 (Cosmos 3CD):

  • 1 tekniker for streaming/opptak (lyd og bilde) i hvert sesjonsrom (Trondheim Lyd)
  • 1 orakel som har kontakt med foredragsholdere, viser dem klikkere og ordner med mikrofoner.

Digital plattform

  • Streaminglink fra plenum og sesjoner sendes ut til alle digitale og fysiske deltakere i forkant av konferansen.

 

Orakler: Oppgaver i sesjoner/plenum onsdag-torsdag

  • Last opp bakgrunnsbilde. Før oppstart av sesjon og idet samme foredrag er ferdig, slik at neste innslag kommer opp før folk reiser seg og forlater rommet. Sesjonsansvarlig takker av foredragsholderne og oppgir samtidig hva som skal skje i rommet etter pausen.
  • Sjekk at presentasjonene er i orden og ha den tilgjengelig på PC-en i salen når foredragsholdere går på scenen.
  • Plenum: Lage PPT med bidragsyters navn/foredragsholder som vises på lerret ved intro.
  • Senk lyset i salen ved oppstart, full belysning på scenen.
  • Sørg for at publikum utnytter plassene i salen slik at alle får plass.
  • Vær tilgjengelig/på for å bistå foredragsholderne under hele seansen
  • Hjelpe foredragsholdere med myggbytte
  • Være mikrofonbærer ved evt. spørsmål fra salen (viktig å bruke mikrofon pga. digitale deltakere og opptak!).
  • Bistå sesjonsansvarlig/foredragsholder med det som trengs i salen.
  • Ta opp riktig presentasjon til riktig foredragsholder
  • Pass på at det er vann og glass til foredragsholdere i rommet.

Romplan (IKKE OPPDATERT FOR 2025):

Romplan

Mat

NOKIOS bestiller enkel frokost som finnes på sekretariatet Polaris hver morgen. Alle får lunsj på hotellet under konferansen.

Teknisk personale kan spise lunsj i lunsjområdet i 1. etg før eller etter den vanlige lunsjtiden. NTNU-crew med sesjonsansvar spiser lunsj i 1. etg på oppsatt lunsjtid i programmet, men må være på plass i sal i god tid før sesjoner starter.

På tirsdag får alle som rigger servert pizza kl 19.30 i Space/utstillerområdet.

Møter før konferansen

Mandag 13. oktober kl 12.00-15.00:
Gjennomgang av program med hele teknisk crew.
Sted: Clarion Hotel Trondheim, møterom Satelitt