Verktøy for Digital Samhandling
De svært positive holdningene vi så i 2019 da denne teknologien ble først tatt med i undersøkelsen fortsetter i år også.
Skiller seg ut fra de andre teknologiene
De sterkt positive holdningene vi så i fjor om verktøy for digital samhandling fortsetter i år og det er den teknologien som ser størst bruk. Denne teknologien ble inkludert for første gang i undersøkelsen i 2019.
Etter pandemien brøt ut i fjor vår ble mange tvunget til å ta i bruk digitale verktøy for å kunne samhandle. Resultatene fra Nokios Teknologiradar 2019 viste at dette var en godt kjent teknologi som ble sett på som svært moden. Det er også nesten en 100% oppslutning som sier seg en viss grad enig i at de ser verdien av at virksomheten tar i bruk verktøy for digital samhandling.
Denne teknologien skiller seg ut fra de andre teknologien ved at nesten alle virksomheter blir sett på som modne nok til å kunne anvende verktøy for digital samhandling.
«Holdningene vi ser uttrykk for her, tyder på at man raskt har klart å tilpasse seg en digital hverdag.»
Jeg ser verdien av å benytte verktøy for digital samhandling i min virksomhet
Modenhet av verktøy for digital samhandling som teknologi og virksomhetens modenhet
Ser bred bruk
Verktøy for digital samhandling ser stor bruk og det er under 5% som sier at virksomheten deres ikke har implementert teknologien.
Hvor langt opplever du at din virksomhet har kommet i bruk verktøy for digital samhandling?
Bruksformålet vi ser i år er lignende det vi resultatet viste fra Nokios Teknologiradar 2019. De virksomhetene som har tatt i bruk teknologien benytter dem i stor grad til flere forskjellige formål, men det er formålet «internt/digitaliseringsarbeid/prosjekter» som ser størst bruk.